ws 
|
|
| | De dood. Het einde of het begin? | |
| |
| Auteur | Bericht |
|---|
Nené

Wolven profiel Roedelleider: Mijn missie is om de Nightfall te komen Leeftijd: 8 winters Partner: Nee, liever niet
 | Onderwerp: De dood. Het einde of het begin? di 7 sep 2010 - 15:58 | |
| Zoals de titel al zegt gaat deze discussie erover of er na de dood 'niets' meer is, of dat er iets na de dood is. We hebben het hier niet over 'Een leven' na de dood, want dat kan je niet bewijzen. Toch zou ik het graag ter sprake willen brengen.
Mijn uitgangspunten: -Een natuurwet: Energie kan niet verdwijnen, een mens bevat energie wanneer ie dood gaat, deze verdwijnt uit het lichaam. Hoe? -Het is bewezen dat het lichaam van een mens direct na de dood enkelen grammen lichter wordt.
Deze bovenstaande feiten hebben mijn mening gevormd, wat ik er verder over 'Denk' -zonder verdere bewijzen- zal ik later behandelen.
Mijn mening is dat een mens uit 2 dingen bestaat: Een stoffelijk lichaam en een ziel. De dood moet gezien worden als de geboorte: een nieuwe fase begint. Er zijn zovelen gevallen van paranormale activiteiten. En alhoewel vele gevallen gewoon aandachtvragerij zullen zijn, zullen -en moeten er haast wel- een paar echt zijn. Waarom zoekt men dan verder na een nieuwe theorie en neemt men deze niet aan? De dood is heel lang als iets slechts gezien, het einde van een lang leven, al je herinneringen, statussen, vriendschappen, relaties en ervaring zijn in 1 klap verdwenen. Verder weet men niet wat er te wachten staat als je dood gaat. Niemand weet dat, en niemand kán dat weten. Het is daarom tegennatuurlijk voor een mens om iets wat bij voorbaat een slechte gebeurtenis is als iets goeds te gaan beschouwen. Verder ben ik van mening dat kinderen gevoeliger zijn voor paranormale activiteiten omdat ze zelf pas net in een stoffelijk lichaam zitten. Hoe ouder ze worden des te zwakker wordt het. Hoe dan ook, de meeste zullen deze mening wel niet begrijpen, maar des te meer wil ik de tegenargumenten horen. Brand maar los! |
|  | | Utopia

Wolven profiel Roedelleider: Trololo ღ Leeftijd: 7 Jaar Partner: Katsu ♥
 | Onderwerp: Re: De dood. Het einde of het begin? di 7 sep 2010 - 16:03 | |
| Om eerlijk te zijn geloof ik wel dat er een leven is na de dood zegmaar, er zijn tests gedaan en allemaal beweerde ze een tunnel te zien. Of dat is een tunnel voor een 'bijna dood ervaring' of het is het begin van een nieuw leven. Like Umm ... Ik heb eigenlijk weinig echt gelooft, op dit na dan :3 Ik geloof het wel, er is een leven na de dood. Gaat je ziel in een ander lichaam? Hmm, ik zou het echt niet weten. Misschien blijf je wel bij het einde van die tunnel, en zie je mensen die je verloren hebt weer. ( Mensen die die tests hadden gedaan door de jaren heen, zeiden ook mensen gezien te hebben die ze verloren hadden ). Dus ik geloof het wel. =) |
|  | | Xanas

Wolven profiel Roedelleider: No one needs me, and that's fine. Leeftijd: 3,5 jaar Partner: She taught me how to love, then left me silent once again.
 | Onderwerp: Re: De dood. Het einde of het begin? di 7 sep 2010 - 16:06 | |
| Mijn mening: Als je dood bent, rot je weg in de grond.
Tja, ik geloof niet in "leven na de dood". Ik ben gedoopt en what not, maar ik was toen een baby dus veel keuze had ik niet. Ik heb over de jaren zitten denken, en uiteindelijk geloof ik niet in een leven na de dood of in een hogere macht. Leef je leven zoals je wilt, als je dood bent ben je dood.. Geen verklaring voor, ik vind het gewoon. x) |
|  | | Nené

Wolven profiel Roedelleider: Mijn missie is om de Nightfall te komen Leeftijd: 8 winters Partner: Nee, liever niet
 | Onderwerp: Re: De dood. Het einde of het begin? di 7 sep 2010 - 16:09 | |
| BDE's zijn te verklaren door deze redenen *Van Wiki gejat*
Mensen met temporale epilepsie verklaarden tijdens hun aanvallen religieuze hallucinaties te hebben die overeenkomsten vertonen met BDE's. Bij gewone, gezonde mensen die zich als vrijwilliger aanboden, heeft men door het uitwendig aanbrengen van een magnetisch veld ter hoogte van de temporale kwab van de neocortex ook religieuze hallucinaties kunstmatig kunnen opwekken. Ook de impact van allerlei drugs op de fysiologie van zenuwcellen én tegelijk op het bewustzijn van de gebruikers is bekend.[1] Circa twintig procent van de piloten die bewusteloos raken wanneer ze tijdens een training in een centrifuge aan hoge G-krachten worden blootgesteld, ervaart een klassieke bijna-doodervaring, inclusief de ervaring van uittreding[2]. In de jaren negentig heeft Dr. Rick Strassman aan de Universiteit van New Mexico onderzoek verricht naar de hallucinogene drug dimethyltryptamine (DMT, intraveneus toegediend). Strassman propageerde de theorie dat het vrijmaken van een grote hoeveelheid DMT vanuit de pijnappelklier vlak voor de dood of bijna-dood de oorzaak is van het fenomeen van de bijna-doodervaring[3]. De psychiater Dr. Karl Jansen heeft in 1995 bijna-doodervaringen kunnen reproduceren door het anestheticum ketamine te gebruiken, wat een aanwijzing kan zijn voor een biologische verklaring voor de ervaring[4]. Het fenomeen van uittreding, dat vaak wordt beschreven door personen die een bijna-doodervaring hebben gehad, kan ook kunstmatig worden opgewekt door middel van drugsgebruik. Vooral dissociatieve drugs. Gevoelens van uittreding kunnen ook kunstmatig worden opgewekt door het elektrisch stimuleren van de gyrus angularis[2][5]. Een theorie van Shawn Thomas (2004) stelt dat de neurotransmitter agmatine ((4-aminobutyl)guanidine) de sleutelsubstantie voor bijna-doodervaringen is[6]. Net zoals bij dromen kan de inhoudelijke ervaring van een BDE lang lijken te duren terwijl die zich neurologisch in korte tijd manifesteert. Mensen die een BDE hebben gemeld bij een levensbedreigende situatie veranderen daarna. Maar dat gebeurt ook bij mensen die met de mogelijkheid van hun eigen dood worden geconfronteerd, zonder dat ze een BDE hebben. Het is daarom waarschijnlijk dat niet de BDE maar de levensbedreigende situatie de verandering oproept. Wanneer een BDE optreedt in een ongevaarlijke situatie of kunstmatig wordt opgewekt treedt er ook geen belangrijke verandering op. De medisch redacteur van The Arizona Republic schreef in 1977: "Wanneer het fysieke activiteitsniveau een heel laag punt bereikt heeft, zoals onder narcose, of ten gevolge van ziekte of verwonding, neemt de automatische beheersing van de lichaamsfuncties dienovereenkomstig af. Aldus komen de neurohormonen en catecholaminen van het zenuwstelsel vrij en worden in ongecontroleerde hoeveelheid uitgestort. Dit resulteert onder andere in de hallucinatie die na terugkeer tot het bewustzijn wordt uitgelegd als was men gestorven en weer tot leven teruggekeerd." [7] Psychologe Susan Blackmore stelt dat de hersenen tijdens een BDE problemen krijgen met het vasthouden van een goed model van de wereld. Zij heeft in alle toen beschikbare verslagen (met bron) geen aanwijzing gevonden dat de gemelde bijzonderheden zoals het zien van dingen buiten het ziekenhuis werkelijk aanwijzing geven voor waarneming buiten het lichaam[8].
@Xanas, dat is geen discussie >> Je zegt gewoon: Ik geloof niet. Mooie mening, maar ik zou het sportief van je vinden als je je mening zou toelichten... |
|  | | Utopia

| Onderwerp: Re: De dood. Het einde of het begin? di 7 sep 2010 - 16:19 | |
| Groot O__O
Verklaart niet wat die mensen hebben gezien, (Of ik heb het verkeerd gelezen, zal waarschijnlijk wel). Die witte gang kan geen verzinsel zijn als álle proefpersonen dat hebben meegemaakt/gezien Ja toch?
De psychiater Dr. Karl Jansen heeft in 1995 bijna-doodervaringen kunnen reproduceren door het anestheticum ketamine te gebruiken, wat een aanwijzing kan zijn voor een biologische verklaring voor de ervaring
Párdon? Ö Een drug is niet hetzelfde lijkt me? Daar ga je sowieso van halucineren (Van sommige dan)
|
|  | | Nené

| Onderwerp: Re: De dood. Het einde of het begin? di 7 sep 2010 - 16:22 | |
| Een anestheticum is een stof die er voor zorgt dat pijnprikkels niet meer gevoeld worden. Een andere definitie is dat een anestheticum een stof is die de toestand van anesthesie (an-esthesie) veroorzaakt: gevoelloosheid.
Geen drugs... |
|  | | Xanas

Wolven profiel Roedelleider: No one needs me, and that's fine. Leeftijd: 3,5 jaar Partner: She taught me how to love, then left me silent once again.
 | Onderwerp: Re: De dood. Het einde of het begin? di 7 sep 2010 - 16:24 | |
| Ik kan ook zo lekker tegen iemand anders ingaan.. JE gelooft wat je gelooft, ik begrijp niet eens wat je met deze discussie moet. Wil je dat ik nu tegen jou ga zeggen "nee, dat bestaat niet je zit helemaal fout!" of zo? Ik geloof niet in paranormale gebeurtenissen, mensen die dat "zien" zijn gemindfucked, vind ik. Ik begrijp niet hoe je tegenargumenten wil hebben voor je eigen geloof. En ik had mijn mening toegelicht! D: Daar is dat onderste stukje nou eenmaal voor. Mijn vader zei ook altijd dat je gewoon wegrot in de grond, en ik heb tot nu toe geen bewijs gezien/gevonden/gehoord waarvan ik nou echt dacht "hey, misschien is dat wel waar..", allemaal lulkoek :3
En dat van Wikipedia heb ik in de film "white noise" en "white light" gezien :') |
|  | | Utopia

| Onderwerp: Re: De dood. Het einde of het begin? di 7 sep 2010 - 16:24 | |
| In de jaren negentig heeft Dr. Rick Strassman aan de Universiteit van New Mexico onderzoek verricht naar de hallucinogene drug dimethyltryptamine
Bedoel die :') |
|  | | Nené

| Onderwerp: Re: De dood. Het einde of het begin? di 7 sep 2010 - 16:30 | |
| | Xanas schreef: | Ik kan ook zo lekker tegen iemand anders ingaan.. JE gelooft wat je gelooft, ik begrijp niet eens wat je met deze discussie moet. Wil je dat ik nu tegen jou ga zeggen "nee, dat bestaat niet je zit helemaal fout!" of zo? Ik geloof niet in paranormale gebeurtenissen, mensen die dat "zien" zijn gemindfucked, vind ik. Ik begrijp niet hoe je tegenargumenten wil hebben voor je eigen geloof. En ik had mijn mening toegelicht! D: Daar is dat onderste stukje nou eenmaal voor. Mijn vader zei ook altijd dat je gewoon wegrot in de grond, en ik heb tot nu toe geen bewijs gezien/gevonden/gehoord waarvan ik nou echt dacht "hey, misschien is dat wel waar..", allemaal lulkoek :3
En dat van Wikipedia heb ik in de film "white noise" en "white light" gezien :') |
Ik licht mijn mening toe als je de beginpost had gelezen 
Oké, als jij het tegendeel geloofd, dan neem ik aan dat je mij daarvan ook wilt overtuigen. Dus ik vraag aan jouw: Welk bewijs heb je dat er géén leven na de dood is om het afgezaagd uit te drukken? Bovendien vraag ik je om een verklaring te geven voor deze feiten
-Een natuurwet: Energie kan niet verdwijnen, een mens bevat energie wanneer ie dood gaat, deze verdwijnt uit het lichaam. Hoe? -Het is bewezen dat het lichaam van een mens direct na de dood enkelen grammen lichter wordt.
@Utopia, daarmee willen ze duidelijk maken dat een BDE niets anders is als een overschatte hallucinatie  |
|  | | Xanas

| Onderwerp: Re: De dood. Het einde of het begin? di 7 sep 2010 - 16:40 | |
| Nee, ik hoef je niet te overtuigen.. Je mag geloven wat je wilt, als je maar niet aan mijn deur komt bellen "Hallo, gelooft u ook in.." want dan gooi ik een of ander metaal voorwerp tegen je hoofd. &Ik heb je begin post heus wel gelezen, anders postte ik hier niet  Misschien moet je het maar eens als een stelling neerzetten, weten we ook dat je daarop doelt. - Dat maakt me eigenlijk niks uit :'D.. - Ik denk niet dat er opeens een ziel uit komt vliegen  .. Er zal heus wel een logische verklaring voor zijn, en de wetenschap komt er uiteindelijk toch wel mee :3 |
|  | | Nené

| |  | | Shinx

Wolven profiel Roedelleider: Leeftijd: 3 jaar Partner: Nope
 | Onderwerp: Re: De dood. Het einde of het begin? di 7 sep 2010 - 20:52 | |
| | Nené schreef: | | -Het is bewezen dat het lichaam van een mens direct na de dood enkelen grammen lichter wordt. |
Lucht weegt iets en in de meeste gevallen adem je alle lucht uit als je dood gaat. Weet het zelf niet, maar heb dit ergens van mijn Nask-leerkracht opgevangen ooit.
---
Paranormale bullkrap is bullkrap. Bestaat niet. Onzin. ''Oh grote Tease-heid, waarom denk je zoiets, er zijn zo veel leugenachtige aandachtsvragers mensen die beweren het wel te kunnen zien.'' Nou lieve mensen van het normale volk, ik zal dit uitleggen. Het is níet bewezen dat het kan, dus het bestaat niet. Als ik zo'n paranormale gave had, zou ik willen dat de hele wereld het wist en zou ik mee werken om het te bewijzen. Echter is het nog nooit bewezen, dus bullkrap. AstroTV lui van Net 5 worden aangenomen op hoe ze de onzin zo mooi mogelijk kunnen brengen. Alles wat in Uri Geller zit is al lang ontkracht. Lepeltjes buigen? Screw dat, twee metaalsoorten in één lepeltje en zelfs mijn broertje kan ze buigen, dat heet wetenschap en niet mentalisme.
Over leven na de dood laat ik me niet uit... Tenzij er een christen, moslim of jood aanwezig is die geloofd in één van hun boekjes, dan ga ik die discussie graag aan! |
|  | | Nené

| Onderwerp: Re: De dood. Het einde of het begin? wo 8 sep 2010 - 6:33 | |
| | Shinx schreef: | | Nené schreef: | | -Het is bewezen dat het lichaam van een mens direct na de dood enkelen grammen lichter wordt. |
Lucht weegt iets en in de meeste gevallen adem je alle lucht uit als je dood gaat. Weet het zelf niet, maar heb dit ergens van mijn Nask-leerkracht opgevangen ooit.
---
Paranormale bullkrap is bullkrap. Bestaat niet. Onzin. ''Oh grote Tease-heid, waarom denk je zoiets, er zijn zo veel leugenachtige aandachtsvragers mensen die beweren het wel te kunnen zien.'' Nou lieve mensen van het normale volk, ik zal dit uitleggen. Het is níet bewezen dat het kan, dus het bestaat niet. Als ik zo'n paranormale gave had, zou ik willen dat de hele wereld het wist en zou ik mee werken om het te bewijzen. Echter is het nog nooit bewezen, dus bullkrap. AstroTV lui van Net 5 worden aangenomen op hoe ze de onzin zo mooi mogelijk kunnen brengen. Alles wat in Uri Geller zit is al lang ontkracht. Lepeltjes buigen? Screw dat, twee metaalsoorten in één lepeltje en zelfs mijn broertje kan ze buigen, dat heet wetenschap en niet mentalisme.
Over leven na de dood laat ik me niet uit... Tenzij er een christen, moslim of jood aanwezig is die geloofd in één van hun boekjes, dan ga ik die discussie graag aan! |
Daar ging de discussie net over x) |
|  | | Erinn

Wolven profiel Roedelleider: Me, myself and I. Leeftijd: 2 jaar Partner: Never known what love could be you'll see. I don't want love to destroy me like it has done my family...
 | Onderwerp: Re: De dood. Het einde of het begin? wo 8 sep 2010 - 8:40 | |
| | Shinx schreef: | | Het is níet bewezen dat het kan, dus het bestaat niet. |
Dat vind ik nogal kort door de bocht. Vroeger geloofden ze ook dat de aarde het middelpunt was in het universum en dat de planeten eromheen draaiden. Toen was ook nog niet bewezen dat het niet klopte. Dan kan je net zo goed zeggen dat dat ook niet bestond, terwijl het wel zo was.
Ik weet zelf niet helemaal wat ik moet denken. Aan de ene kant geloof ik dat je lichaam gewoon wegrot onder een dikke laag aarde, maar ik geloof ook niet dat je ziel zomaar verdwijnt. Dus jongens, probeer me te overtuigen. =3 |
|  | | Emilio

Wolven profiel Roedelleider: We've had great times, but I'm solo now. Leeftijd: 5 jaar Partner: Where are you now?
 | Onderwerp: Re: De dood. Het einde of het begin? wo 8 sep 2010 - 8:45 | |
| Ik geloof niet dat de dood het einde is x)
Ik geloof in reïncarnatie, geen idee waarom eigenlijk, het klinkt gewoon het meeest logisch en het fijnst voor mij x] Ik denk ook wel dat er mensen zijn die geesten kunnen zien, maar heel veel mensen proberen gewoon aandacht te trekken x)
Wel heb ik zo'n boekje gelezen; Children Who have Lived Before en dat is echt heel cool 8D Ik geloofde daarvoor al in reïncarnatie maar nu ben ik er vrijwel zeker van =3
En dat je lichaam wegrot hoop ik wel, anders ben je zombie of vampier of iets anders engs... O_o |
|  | | Shinx

| Onderwerp: Re: De dood. Het einde of het begin? wo 8 sep 2010 - 12:26 | |
| | Nené schreef: | | Daar ging de discussie net over x) |
Je had het in je beginpost over paranormale bullkrap, daar had ik het ook over =]
| Erinn schreef: | | Dat vind ik nogal kort door de bocht. |
Wel als je niet verder leest... ¬¬
| Erinn schreef: | Vroeger geloofden ze ook dat de aarde het middelpunt was in het universum en dat de planeten eromheen draaiden. Toen was ook nog niet bewezen dat het niet klopte. Dan kan je net zo goed zeggen dat dat ook niet bestond, terwijl het wel zo was. |
Lees dan ook de rest van mijn post, niptwist... Toen mensen dachten dat de Aarde rond was gingen ze pogingen doen het te bewijzen. Voor de rest van de argumenten, lees de rest van mijn post. |
|  | | Blaze

Wolven profiel Roedelleider: ME, ME, MEEEEE! Leeftijd: 6 Partner: Not desperate enough to find someone who cares.
 | Onderwerp: Re: De dood. Het einde of het begin? wo 8 sep 2010 - 13:08 | |
| Over Claudia's natuurwet: Er zijn mensen die geloven dat elk wezen (bomen, dieren(ja dus ook mensen!)) energie 'leent' van de aarde. Als dit wezen op is, en sterft, geeft het de energie die het geleend heeft terug aan de aarde. Als de aarde alleen deze energie zou bezitten, zou dat ook verklaren waarom er op andere planeten geen leven te vinden is. Ik geloof hier niet in, het is alleen wel logisch. Alle godsdienstige dingen; daar kan ik simpelweg nee op zeggen. Dit is door MENSEN verzonnen en zou dus alleen maar toepasselijk zijn op mensen? Nog steeds stond de originele mens ONDERAAN de voedselketen en is dus niet koning, sterkste of beste met een voorrecht. Ook reïncarnatie is reeël,maar ook niet aangetoont omdat je het simpelweg niet bewijzen kan. Dus, ik heb zelf geen idee over wat er gebeurd. Zoals Ties ook al zei: Wat niet bewezen is bestaat niet. Je kan er dingen tegenin brengen maar kijk maar naar rechtzaken. Iemand is onschuldig totdat het tegengestelde is BEWEZEN.
Wat ik wel raar vind is mensen zoals die Deryck Ogilvie (or somethin'.) Ik zou zelf geen idee hebben om dat te foppenzonder dat ze de mensen in die shows informeren of vragen stellen aan ze. |
|  | | Shinx

| Onderwerp: Re: De dood. Het einde of het begin? wo 8 sep 2010 - 13:28 | |
| In reïncarnatie geloof ik niet, ik geloof namelijk niet dat tijd subjectief is. Er zijn tijden geweest dat de Aarde veel minder leven kenden en ook veel meer dan nu. Dat moet betekenen dat er een tijd over gaat om weer terug te keren in een ander lichaam omdat er niet voor iedereen de ruimte is. Echter is tijd vergelijkbaar met een molecuul, iedereen neemt het op dezelfde manier waar, het is niet zo dat iemand een zuurstof als stikstof waarneemt en dus ook niet iemand die vijf minuten als een uur. @ Blaze: Ik zei niet, wat niet bewezen is bestaat niet, ik zei dat het in het geval van paranormale gaven wel zo is. Ik geloof namelijk wel in buitenaards leven. |
|  | | kenai

Wolven profiel Roedelleider: Rammstein Leeftijd: 4½ jaar Partner: Geen
 | Onderwerp: Re: De dood. Het einde of het begin? wo 8 sep 2010 - 16:11 | |
| Ik geloof wel in leven na de dood. het is heel lastig te bewijzen, maar ik geloof er in, mede doordat ik denk dat iemand van vroeger, die inmiddels dood is. mij soms aanwijzingen geeft door middel van dromen en visioenen. die worden namelijk soms waarheid. Laatst had ik nog wat tegen iemand gezegd, en een week later was het waarheid geworden [helaas...]
Ik zal hieronder wat punten zetten, aangezien je het niet kunt bewijzen, of ontkrachten, moeten we het doen met theoriën. Ik vind dat jullie zelf mogen beslissen wat jullie vinden. maar het blijft een feit dat redenen dat het wél zou bestaan makkelijker is dan redenen waarom het niet zou bestaan.
Groen = leven na de dood bestaat rood = leven na de dood bestaat NIET oranje = twijfelen
-mensen hebben geen contact met doden, en kunnen ze niet zien.
-we kunnen niet bewijzen dat leven na de dood wel bestaat
-vlak nadat iemand sterft wordt ie lichter, dit bevat sowieso lucht, maar misschien ook een deel 'ziel'
-Sommige mensen beweren met geesten en zielen contact te leggen en ze te kunnen zien.
-stomme subtiele hints die je ergens naar toe leiden [ik heb geen duidelijk voorbeeld maar sommige zullen het wel begrijpen]
-vreemde lichtflitsen, ufo's en andere rare verschijningen zouden door zielen/geesten veroorzaakt kunnen worden
-Mensen worden dood aangetroffen, zonder dat we kunnen achterhalen waardoor ze gestorven zijn, wellicht zijn 'doden' in staat andere mensen te doden?
-rare geluiden die we niet kennen, het plots kraken van de deur, het geklop op de muur, of getik op de raam, terwijl er niets te zien is, en er geen wind is... |
|  | | Shinx

| Onderwerp: Re: De dood. Het einde of het begin? do 9 sep 2010 - 15:15 | |
| | kenai schreef: | | -vlak nadat iemand sterft wordt ie lichter, dit bevat sowieso lucht, maar misschien ook een deel 'ziel' |
Als dit zo was dan was het bewezen, stond het in de krant, kwam het op het journaal en stond dit in ieder schoolboek biologie. Als dit zo is, is het heel makkelijk te bewijzen en het is te makkelijk om het te onderzoeken.
| kenai schreef: | | -Sommige mensen beweren met geesten en zielen contact te leggen en ze te kunnen zien. |
Hoeveel van hen heb jij onder een leugendetector van een publieke omroep gezien? (Publieke omroepen mogen over het algemeen niet liegen van de staat in tegenstelling tot commerciële...)
| kenai schreef: | | -stomme subtiele hints die je ergens naar toe leiden [ik heb geen duidelijk voorbeeld maar sommige zullen het wel begrijpen] |
Zoek een voorbeeld, ik wil het graag onderuit halen 
| kenai schreef: | | -vreemde lichtflitsen, ufo's en andere rare verschijningen zouden door zielen/geesten veroorzaakt kunnen worden. |
UFO's hebben niets te maken met leven na de dood maar met leven buiten deze planeet. Vreemde lichtflitsen, voorbeeld?
| kenai schreef: | | -Mensen worden dood aangetroffen, zonder dat we kunnen achterhalen waardoor ze gestorven zijn, wellicht zijn 'doden' in staat andere mensen te doden?[/color] |
Of wellicht gewoon een vorm van evolutie, een deeltje van je lichaam sloot niet goed aan op een ander deeltje en je gaat dood. Niemand is identiek aan zijn voorouders, het hele leven op Aarde hangt af van ''mutatie''. Met mutatie is er de kans dat een deeltje in je lichaam beter aansluit maar ook dat een deeltje slechter aansluit, de slechteren hebben minder overlevingskans en minder kans om nakomlingen voort te brengen. Ofwel, evolutie.
Je hebt lichaamsdelen onder controle, zonder dat je er werkelijk bij na denkt adem je lucht in. Maar zonder dat mensen erbij na denken zetten ze misschien gewoon hun hart stil.
| kenai schreef: | | -rare geluiden die we niet kennen, het plots kraken van de deur, het geklop op de muur, of getik op de raam, terwijl er niets te zien is, en er geen wind is... |
Je bent een wetenschapper en geloofd heilig in geesten die op muren kloppen. Wat doe je dan? Het gaan onderzoeken of het echt onverklaarbaar is of alle kranten melden dat de muur op onverklaarbare wijze klopt? Het grappige is dat bij alle gevallen die in de krant komen geen wetenschapper bij komt kijken. [bullkrap]Je bent wel een levenloze geest als je een beetje op muren gaat kloppen...[/bullkrap] |
|  | | | | De dood. Het einde of het begin? | |
|
Similar topics |  |
|
| | Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |
|